Bootcamp


We bieden bootcamp op meerdere niveaus aan, dit omdat we er graag voor zorgen dat iedereen kan sporten. Bootcamp heeft een imago gekregen waarvan men denkt dat het veel te zwaar is, Rivals bewijst het tegenovergestelde. Of je nu tien jaar niet hebt gesport, herstellende bent van een blessure of af en toe sport, er is voor iedereen een mogelijkheid om na de sessie voldaan naar huis te gaan.

Introductie Bootcamp

Ben je nieuw op het gebied van buitensport en bootcamp? Dan is deze les perfect voor jou. Een les waarin je rustig aan de techniek van de oefeningen werkt en deze onder de knie krijgt. Eens in de zoveel maanden starten we weer met een introductie bootcamp die ongeveer een maand duurt. Elke sessie duurt drie kwartier en kun je tweemaal per week volgen. Langzaamaan bouwen we die drie kwartier uit naar een uur zodat je wordt klaargestoomd om bij de reguliere Tough Bootcamp in te stromen.

Tough Bootcamp

Nadat je de introductiecursus hebt gevolgd, ben je klaargestoomd voor je volgende avontuur. Bij de cursus heb je puur de basis aangeleerd, bij Tough Bootcamp krijg je allerlei nieuwe oefeningen. Hierin ligt de intensiteit iets hoger en maak je circuitvormen van de oefeningen die je leert/hebt geleerd, individueel, in duo's of in een groep. Naast trainen in de vrije ruimte krijg je ook de mogelijkheid om met materiaal te gaan trainen.

De persoonlijke aandacht van de trainer is tijdens deze les, zoals bij elk niveau, continu aanwezig. Techniek en veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel en we willen er dan ook voor zorgen dat iedereen een sterker lichaam krijgt en zonder blessures naar huis gaat.

Raw Bootcamp

Zodra de Tough Bootcamp te makkelijk voor je is geworden, is het tijd om je lichaam kennis te laten maken met de ultieme workouts. Hierbij ga je (soms) trainen met extra gewicht en werk je met een breed scala aan verschillende oefeningen. De Raw Bootcamp is alleen beschikbaar na advies van de trainers. Wij doen dit omdat deze groep tijdens de les op een gelijkwaardig niveau moet kunnen trainen. Denk hierbij aan lange afstanden hardlopen gecombineerd met veel krachtoefeningen en weinig rust. De Raw Bootcamp werkt ook veel met (zware) materialen zoals battleropes, kettlebells, slam balls, resistance bands en meer.

Sunday Funday Bootcamp

Rivals probeert altijd zo goed mogelijk mee te denken met zijn en haar leden. In februari zijn we dan ook begonnen met het aanbieden van een nieuw concept bootcamp. Elke eerste zondag van de maand organiseren we een bootcamp waarbij iedereen met materiaal kan trainen. Normaal gesproken is zwaar materiaalwerk exclusief bedoeld voor de Raw Bootcamp, maar speciaal op deze zondag maken we het voor iedereen die mee wil doen mogelijk om met battleropes, auto/traktorbanden, medicine balls, slam balls, resistance bands, kettlebells, wall-balls enzovoorts, te sporten.

We staan altijd met genoeg trainers bij deze training zodat er aandacht is voor elke Rival en kunnen coachen, corrigeren en motiveren waar nodig. Tevens adviseren wij of je mee kunt doen of beter nog van niet. Voor sommige oefeningen dien je echt wel belastbaar te zijn, want we pleiten ervoor dat iedereen weer zonder blessures naar huis toe gaat.

Techniektraining

Naast de reguliere lessen is er ook de mogelijkheid om nieuwe, zeer technische oefeningen aan te leren. Eens in de zoveel tijd vindt er een techniektraining plaats waarin je deze oefeningen op laag tempo kunt aanleren. Er is voldoende tijd en aandacht om deze oefening(en) onder de knie te krijgen. Denk hierbij aan technische oefeningen met de kettlebell, medicine ball en ook de battleropes.

Op deze manier kun je rustig de tijd nemen om je een oefening eigen te maken en deze in de les te gebruiken. Dit betekent minder kans op blessures en meer efficiëntie.