Personal Training 101


Voor een ieder die zelf wil sporten in plaats van aan de zijlijn te staan. De trainingen zijn altijd persoonlijk en op maat gemaakt voor jouw niveau. We kunnen niet vaak genoeg aangeven dat jouw tempo en niveau samen met veiligheid, belastbaarheid en technisch bewegen voorop staat.

Generatie bankhanger
Misschien herken je het wel: je hebt een lange, drukke werkdag gehad en na het avondeten plof je op de bank. Je komt er niet meer vanaf tot je naar bed gaat óf je haalt tussendoor een biertje, een bak chips of een glas rode wijn omdat het gezond is.

Familie, vrienden, kennissen en collega’s sporten een paar keer per week maar jij wordt al moe als je sport op de televisie ziet. En toch zou jij ook willen sporten. Je zou zelf wel eens willen ondervinden of sporten écht zo’n euforisch gevoel geeft als je om je heen wel eens hoort, want dat heb jij nog nooit meegemaakt. Nog nooit. En daar zeg je toch iets goed, want wat niet is kan nog komen. Bij Rivals zeggen we nooit dat je het niet kunt. Je kunt het nog niet. Er naartoe werken vergt training en discipline, maar ook plezier.

Wij bij Rivals weten als geen ander dat er nog heel veel mensen zijn die graag zouden willen sporten. Toch lijkt die drempel altijd een gigantische muur te zijn, en logisch ook. Social media staat vol met perfect getrainde mensen maar vergeet niet: niemand is zo geboren. Ook zij zijn begonnen vanaf het punt waar jij nu staat.

Grijp alle moed die je hebt bij elkaar en neem je eerste stap naar een gezonder, plezieriger en socialer leven. Start je nieuwe avontuur bij Rivals.

Geen doelstelling is te gek
Wist je dat ook jij gewoon kunt sporten? Misschien vind je de stap naar een groep mensen nog te groot en heb je een tussenstap nodig om zelfvertrouwen te ontwikkelen voordat je dat doet. Je bent niet de enige die dat eng vindt. Personal Training is daar een prima optie voor.

Tijdens dit traject heb je eens per week een afspraak met je trainer, die jou de basis van onze bootcamp gerichte oefeningen leert. Je traint hierbij je hele lijf. Denk dus aan oefeningen voor je benen, billen, rug, armen, schouders en borst.

Heb je last van je rug? Dan komt dit in de meeste gevallen door een verkeerde houding en ondertrainde rugspieren. We zitten steeds vaker en langer. Men zegt zelf dat zitten het nieuwe roken is. Bewegen dus!

Een doelstelling is een vereiste en je kunt niet deelnemen aan Personal Training wanneer je geblesseerd bent, we zijn immers geen revalidatiecentrum. Jouw doelstelling kan van alles zijn: fitter voelen, sterker worden, vetpercentage verlagen en spiermassa verhogen, een beter uithoudingsvermogen ontwikkelen, flexibeler worden, je coördinatie verbeteren enzovoorts.

Bewegen brengt meer dan alleen bovenstaande consequenties met zich mee. Je krijgt er ook meer energie door, je voelt je gelukkiger, je bent fysiek en mentaal weerbaarder, je slaapt beter, je krijgt een beter zelfbeeld en meer zelfvertrouwen en je lijf zal om gezonde voedingsstoffen schreeuwen waardoor je een andere, gezondere leefstijl ontwikkelt.

De eerste stap
Ben je er klaar voor? Mooi. Want als je dit leest heb je nog steeds de interesse en ben je waarschijnlijk toch wel benieuwd wat Rivals voor jou kan betekenen. Dat gaan we nu uitleggen. Maar voordat we dat doen, let op! Tijdens deze trainingen train je geheel op je eigen niveau! We vinden het ontzettend belangrijk dat we ons onderscheiden door mensen zoals jou te trainen en niet te slopen. Veiligheid, techniek en jouw niveau staat voorop! Het stappenplan ziet er als volgt uit:

Intake
We beginnen na een stevige handdruk direct gezond met een glas water en een informeel gesprek. Bij Rivals zijn we allemaal gelijk en alles behalve een nummertje. ‘Je’ in plaats van ‘u’ is dus de normaalste zaak. Tijdens de intake die je met je personal trainer aflegt zal het duidelijk worden waar je naartoe wilt werken, waarom je wilt sporten en hoe we jou daarbij kunnen en mogen helpen. We brengen je doelstelling(en) in kaart en aan het eind van de intake maak je met je personal trainer een afspraak om je eerste, vrijblijvende training te plannen. We vinden het essentieel dat je een klik hebt met elkaar, daarom bieden we een eerste gratis proeftraining aan om te ervaren hoe zo’n training eruit kan komen te zien. Geen zorgen, dit gebeurt allemaal op jouw eigen niveau en tempo.

De trainingssessies
Zodra je na je eerste proeftraining hebt besloten om door te gaan begint je avontuur pas echt. Heb je geen ervaring met trainen in de vrije ruimte? Niet gevreesd. De trainer zorgt ervoor dat je de fundering aanleert middels de basisoefeningen die wij gebruiken binnen Rivals. Bootcamp lijkt een hele aparte tak maar eigenlijk zou bootcamp voor iedereen de basis moeten zijn. Die basis leer je de eerste weken op je eigen tempo en niveau aan. Wanneer je deze oefeningen snel of al beheerst, dan zullen de trainingen intensiever worden. Er bestaat geen progressie zonder intensiveren. Intensiveren kan op veel verschillende manieren: meer herhalingen maken, sneller of juist langzamer de oefening uitvoeren, minder rust tussen sets of oefeningen of de oefening zwaarder maken middels extra gewicht.

Leefstijl en voedingscoaching
De meeste mensen die aan een traject als deze beginnen, zetten meteen alles op alles. Dikwijls resulteert dit in zo’n grote verandering van leefstijl dat men het niet volhoudt. Het lichaam vraagt zich af waar jij ineens mee bezig bent en waarom je niet lekker op de bank ligt met een zak chips. Wat we ermee willen zeggen is: het heeft tijd nodig om te wennen aan deze verandering(en) maar probeer eerst eens alleen het sporten vol te houden voordat je alles in één keer omgooit. Wanneer je gewend bent geraakt aan de 1-op-1 trainingen met de trainer kun je eens gaan kijken naar voedingscoaching. Onze voedingsconsulente kan je helpen om je trainingen efficiënter te maken, je energiebalans te verbeteren en je coachen om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen.

Wat moet je nog meer weten?
Je traint altijd buiten. Weer of geen weer. Je hebt een afspraak met de trainer dus hij/zij zal gewoon op je wachten, want jij hebt een doelstelling en een beetje regen gaat dat echt niet verpesten. Integendeel, dat maakt je juist sterker en stoerder! De sessie duurt een uur. In dat uur zit ook de noodzakelijke warming-up om je spieren, gewrichten en zenuwstelsel trainingsklaar te maken. Zorg dat je je kleed op de weersomstandigheden. Voor advies kun je altijd bij ons terecht.

Er zal een moment komen dat eens per week trainen te weinig wordt. Je kunt dan je lidmaatschap upgraden om bootcamp er bij op te pakken. Ook daarin zal de trainer je adviseren hoe vaak je zou kunnen gaan, maar als de basis er eenmaal is, adviseren we over het algemeen om drie keer per week te sporten voor maximale progressie.

Aanmelden
Je kunt je aanmelden door te mailen naar dennis@rivals.nl met daarin je doelstelling(en) en eventuele problemen waar je tegenaan loopt. Hopelijk kunnen wij je helpen.

Personal Training Tarieven


Bij het afnemen van een Personal Training pakket voor drie, zes of twaalf maanden ontvang je extra korting.